середа, 25 жовтня 2017 р.

Як поєднати онлайн і офлайн на уроці? 
Три історії успіху...
Діти чи не з самого народження користуються смартфонами та планшетами, тому вже з першого класу вчитель конкурує з технологіями за увагу учнів. А як щодо перетворення конкурента на союзника? 
Технологія змішаного навчання відповідає на цей виклик поєднанням онлайн- та офлайн-форм викладання, і багато вчителів уже впроваджують її на своїх уроках. Навіть у сільських опорних школах, що пройшли програму “Пілот24” організації Pro.Svit, понад 40% учителів використовують елементи змішаного навчання на кожному уроці.
Прихильники традиційного способу навчання мають аргументи проти: мовляв, школа не забезпечує необхідною технікою, влада не забезпечує відповідно розробленими навчальними програмами, не кожен предмет можна так викладати… Можна й далі шукати аргументи проти, а можна діяти. Докладніше… 


понеділок, 23 жовтня 2017 р.

Мислення, яке веде до успіху

     Психолог Керол Двек (Carol Dweck) протягом всієї своєї кар'єри займається вивченням продуктивності та способу мислення, і її останнє дослідження показало, що схильність до успіху в більшій мірі залежить саме від ставлення до проблем, а не від високого IQ.
Двек виявила, що можна виділити два типи мислення: фіксоване і мислення зростання. Далі тут і тут


неділя, 22 жовтня 2017 р.

Який та котрий – експрес-урок української мови

Мова проти языка
     Уже котрий рік  точаться суперечки і «ламаються списи» навколо «мови» і «языка». Суперечки настільки запеклі і жорстокі, що більше нагадують бойові дії. Де-факто, так воно і є. Росія оголосила інформаційну війну Україні. Точніше, ніколи її не припиняла. Від 1654 року…
      Слова «мова» і «язык» на усіляких інтернет-форумах вживаються останнім часом так часто, що стали вже іменами власними. Врешті-решт, щоб додати ясності в це питання, було вирішено їх порівняти. Безпосередньо, буквально, віч-на-віч! Отже, «Мова» проти «Языка»! 
     У світі нараховується близько 7000 мов. Незважаючи на таке розмаїття, серед них можемо виділити певні закономірності, які будуть, проте, характерні для кожної. Одна із них полягає в тому, що чим довше вживається слово носіями якоїсь мови – тим більше похідних від нього утворюється. Тобто із плином часу, одинокий паросток перетворюється на цілий кущ однокореневих слів, який буде  збільшуватись і розростатись, доки не заповнить усі можливі сфери застосування. 
Позначення мови, процесу мовлення є одними із перших понять, що з’являються в процесі виникнення і формування будь-якої мови. Відповідно, ланцюжок однокореневих слів, пов’язаних із цими поняттями, має бути одним із найдовших. Проте справедливим є і зворотне твердження – чим довший ланцюжок, тим більший вік має сама мова! Нижче наведений доробок обох націй у цьому питанні. Як  кажуть, feel the difference, тобто відчуйте різницю! 
Докладніше..

субота, 21 жовтня 2017 р.

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям сто нестандартних практичних завдань, що допоможуть зацікавити дітей навчанням, залучити їх до пізнання навколишнього світу, розвинути свої унікальні якості.

пʼятниця, 20 жовтня 2017 р.

Діти ХХІ століття: знайомся, центеніали!

Це люди, що з’явилися на світ в епоху Інтернету, тому не уявляють життя без нього. Віддають перевагу спілкуванню в мережі – центеніалам набагато легше написати повідомлення, аніж зателефонувати чи зустрітися. Вони не ділять світ на цифровий і реальний, а вважають це двома частинками одного цілого. Докладніше 

середа, 18 жовтня 2017 р.



Компетентнісний підхід як провідний у вивченні словесності в контексті Нової української школи. Під таким гаслом 22 вересня 2017 року (Надвірнянський кущ) та 06 жовтня 2017 року (Делятинський кущ) словесники району провели засідання Школи вдосконалення педмайстерності. Учасники розглянули основні зміни в сучасній освіті відповідно до концепції „Нова українська школаˮ та нового закону „Про освітуˮ і навіть виконали тестові завдання „Як добре ви знаєте закон…ˮ, розміщені на сайті Міністерства.

Попрацювали в педагогічній майстерні над проблемами „Можливості предметів „українська моваˮ та „українська літератураˮ у формуванні ключових компетенційˮ та „Наскрізні лінії як засіб інтегрування змісту навчання, формування ціннісних і світоглядних орієнтацій учняˮ.
Найбільше емоцій викликало питання готовності вчителів до інноваційної діяльності. Використовуючи метод „Метапланˮ, словесники проаналізували фактори, які найкраще сприяють упровадженню нових технологій навчання та інноваційній методичній діяльності, а також протиріччя, які виникають при застосуванні інновацій.
У форматі психолого-педагогічного тренінгу створювали моделі компетентного вчителя та сучасного уроку. Усі усвідомлюють, що школа має бути в авангарді суспільних подій, а процеси розвитку, виховання й соціалізації покликані зробити випускника конкурентоздатною особистістю.