Сторінки

неділя, 23 серпня 2020 р.

Для вас, колеги! Пряма мова...

 «Пряма й непряма мова. Цитата. Діалог» – перша тема в 9 класі (завдання будуть потрібні вже ось-ось!) та обовязковий складник тестового зошита ЗНО з української мови.
Пропоную Вам, дорогі філологи, 36 тестових завдань у форматі ЗНО (24 з вибором однієї відповіді з п’яти можливих, 12 на відповідність з вибором чотирьох відповідей + 2 діалоги для редагування). 

Повністю авторський матеріал (речення з програмових творів української літератури)! Електронний варіант у форматі word. Відповіді є!

Зразок
1. Розділові знаки при передачі чужої мови правильно вжито в реченні

А На снігу великими літерами, либонь, за допомогою пальця було написано лише чотири слова: «ФІЙОНА МЕДВИНУ ПРИВІТ ПЕРЕДАВАЛА».
Б «Батьку! – це дзвінкий, молодий голос.  Ну, як?..»
В Тільки десь у підсвідомості ще якусь мить бриніло здалеку-здалеку: «Мати ж моя пава... Мати ж моя вишня...»,  – і замовкло, як іскра, заллята водою.
Г «Я тебе переслідуватиму все твоє життя. І всі ми, що тут пройшли... Ми тебе переслідуватимемо все життя і проводжатимемо тебе до могили,  тисячі нас замучених, закатованих»,  сказав був напочатку.
Д  Тоді Григорій, ...............................................

1. Зясуйте, який розділовий знак треба ставити на місці пропуску

Розділовий знак
Речення з прямою мовою
кома
А «У Семигорах нема де і втопиться, бо в ставках старій жабі по коліна» […] сказав Карпо.
тире
Б «Годі тобі, дочко, гніватись, – знов почав батько, – сідай та вечеряй, бо ти натомилась[…].
лапки
В «Мелашко! – промовив Лаврін тихим голосом. […] Як побачив я тебе над водою, то неначе з криниці погожої води напився».
4 двокрапка
Г В. Панченко писав: «Це повість, у якій крізь сміх пробиваються сльози»[…]  аналізуючи проблематику «Кайдашевої сім’ї».

Д «Яка прекрасна мова! – зауважував М. Коцюбинський і додавав[…]  – Читав, – наче погожу воду в спеку пив».


9. Увідповідніть схему та приклад  речення з прямою мовою

Схема

Приклад речення

1 А: «П?» – а.

А Хтось казав Найхарактерніша ознака посередності – це здатність сприймати як щось посереднє майстрів минулого.

2 «П, – а: – П».

Б  Роби добро мені казала мати і чисту совість не віддай за шмати!

3 «П,  – а, – п!»

В  І чайка перепитує Чиї ми? з прихованої ситнягом ріки.

4 А: «П».

Г  Моральність – це розум волі говорив Гегель і додавав Моральність мусить мати формулу краси.

 

Д  Моральність людини видно в її ставленні до слова зауважував Л. Толстой Мудре й моральне завжди збігаються.

3. Пряму мову в реченні Мовби казав: «Я вже вам зовсім вірю, але ще трохи сумніваюся…» правильно передано непрямою в рядку

А Йому здавалося, що вже вам зовсім вірить, але сумнів ще був.

Б Мовби казав, що сумнівається в тому, що вже вірить вам.

В Мовби казав, що сумнівається, чи вірити нам.

Г Мовби казав, що вже нам зовсім вірить, але ще трохи сумнівається.

Д Мовби казав, що вже вам зовсім вірю, але ще трохи сумніваюся.


А ще  «Складне речення»! 
Докладніше: 
!!! Подібність фрагментів простого і складного речення у комплекті "Синтаксична синонімія": 

Види речень у тексті в комплекті "Види речень":

А ще дивіться тут: 
Обґрунтування вживання розділових знаків:


 Члени речення: 

Однорідні члени речення: 

 Відокремлені члени речення:

 Речення із внесеннями:  

понеділок, 17 серпня 2020 р.

Організація освітнього процесу в школах України в умовах карантину

Організація освітнього процесу в школах України в умовах карантину: аналітична записка / Л. Гриневич, Л. Ільїч, Н. Морзе, В. Прошкін,І. Шемелинець, К.Линьов, Г. Рій]. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2020. - 76 с.


Докладніше ТУТ

середа, 12 серпня 2020 р.

Методичні рекомендації щодо вивчення української мови і літератури (2020/2021)

    

 Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році

Лист МОН № 1/9-430 від 11.08.20 року

Автономія вчителя має бути забезпечена академічною свободою, включно зі свободою викладання, свободою від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільним вибором форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі, розробленням та впровадженням авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання.
   Додаток до листа (Інструктивно-методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному роціТУТ  
Українська мова і література:  с. 42 -- 59

      Чи є зміни порівняно з минулорічними рекомендаціями? (Крім, звичайно, поведінки в умовах Covid-19.)

https://drive.google.com/file/d/10swG0583Q9_m2wvpsjLws4F9yoRn8VPk/view?fbclid=IwAR1XrgkCNWGPN4V02BajOjtFAhYnQ3jbHFj23kZsERgDBEa4h7Oiy-60N0w




субота, 8 серпня 2020 р.

Рекомендації про початок навчального року (2020-2021)

        Відповідно до рекомендацій МОЗ і ВООЗ, під час освітнього процесу в закладах необхідно використовувати засоби індивідуального захисту та уникати масових скупчень.
До старту навчального року засновникам закладів рекомендовано:
  • забезпечити школи дезінфікувальними та мийними засобами, засобами індивідуального захисту;
  • обладнати місця для обробки рук та збору використаних масок і рукавичок;
  • створити умови для соціального дистанціювання та уникнення скупчень. ДОКЛАДНІШЕ ТУТ...