З мого посібника "Робота з текстом...."
Картка 7
Ø
Прочитайте поезію. Уявіть
змальовану картину. Скажіть, які почуття вона
у вас викликала. Назвіть виражальні засоби в тексті. Знайдіть речення з
інверсією. Поміркуйте, чи впливає зміна місця слова на його емоційне
сприйняття.
Уже трава підмалювала брови
В
осінні (дуже модні) кольори.
І
листя розбивається до крові,
Коли
із клена падає згори.
Жовтіють
дні, і також опадають,
Змітають
рештки літа двірники.
Настоялося
сонце – і сідає.
Сідає
і малеча – за книжки.
Зчорнілий сонях дибає під тином:
„Зберіть
мене! Бо нащо ж я вродив?”
Жучок
повзе. І осінь, як дитину,
Несе
туман купати до води.
Тоді
його мотає на клубочки:
Плести
на зиму теплі покривала.
До
крові розбиваються листочки…
…І
брови вже трава підмалювала.
М. Павленко
Ø Поміркуйте, чи правильно поставлена кома в третьому реченні.
ØВизначте підмети й додатки в реченнях, поясніть спосіб вираження.
Ø Підкреслені слова запишіть фонетичною транскрипцією, зробіть висновок про співвідношення звуків і букв.
Ø З виділеним темним шрифтом словом складіть два речення в художньому стилі так, щоб воно писалося разом та окремо згідно з приналежністю до певної частини мови. Прочитайте речення вголос тричі, щоразу змінюючи логічний наголос. Як змінюється від цього зміст висловлювання?
Ø До дієслова дибає доберіть синоніми, поясніть сферу вживання кожного з них, складаючи з ними речення (усно).
Ø Вичленуйте дієприкметник, виконайте його морфологічний розбір.
Ø Складіть твір-мініатюру (5 речень) „Уже трава підмалювала брови в осінні (дуже модні) кольори” або „І осінь, як дитину, несе туман купати до води” (на вибір). Використайте три речення з інверсією.
Картка 8
Ø Прочитайте фрагмент із повісті „Звук павутинки”. Пригадайте, якого
епізоду й персонажів твору він
стосується (якщо читали).
…Люди не вм..рають зовсім. Коли вони лягають у землю і самі стають з..млею, то з них в..ростає трава чи дер..во. З добрих людей в..ростає щось добре – яблуні, бузок, маргаритки. А хто злий, зав..дющий, то буде р..п’яхом, кроп..вою, л..шаєм повзучим.
А що виросте на місці…?
В. Близнець
Ø Спишіть, вставляючи пропущені літери. Проаналізуйте орфограми.
Ø Усно виконайте морфологічний розбір підкресленого слова, запишіть його
фонетичною транскрипцією і зробіть висновок про співвідношення звуків та букв.
ØУ кожному реченні підкресліть
граматичні основи. Прокоментуйте спосіб вираження присудків, назвіть їхні види.
Ø Продовжте текст, уставивши на місці пропуску в останньому реченні ім’я
літературного героя. У реченнях уживайте присудки, виражені різними частинами
мови.
Немає коментарів:
Дописати коментар