Чи читають художню літературу сучасні школярі? Читають!.. Якщо правильно організувати цей процес.
Формування учня-читача – складне завдання. Читацькі інтереси залежать і від ставлення до книжки в сім'ї, від віку читача й рівня його літературного розвитку, від книжок, якими він цікавиться, від однолітків і друзів. Але провідна роль належить учителеві-словесникові й уроку літератури.
«Урок позакласного читання як чинник формування читацької компетентності здобувачів освіти» - така тема засідання школи професійної майстерності вчителів української мови і літератури, яке проходило в Надвірнянській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2.
Наталя Богданівна Іроденко уміє зацікавити сучасних дітей твором, який відповідає їхнім уподобанням. На цей раз були «Часодії. Часовий ключ» івано-франківської письменниці Наталії Щерби. Прочитали усі п'ятикласники (400 сторінок!!!), дехто з них уже й наступні томи осилює. А все тому, що вони знають: їх очікує захоплива подорож у таємниці життя героїв.
А рухатимуться до вершини за квестовою картою і тільки за годинниковою стрілкою (бліц-вікторина, групування за сумою монет-ефларів, розгадування часолистів, розшифрування часових стріл, завдання від могутнього часівника Повітряного замку Астаріуса (філософські й моральні проблеми), кросворди від повелительки лютів, допомога Білої Королеви (портретні описи героїв), давній Дух Астрагор зупиняє час (композиційні частини твору), у Лазуровій залі, Часове Коло переможців квесту-подорожі).
До речі, учні звернули увагу на те, що в найкращій, Лазуровій, залі міститься не що інше, а БІБЛІОТЕКА(!!!), джерело великої життєвої сили, де оживають речі й предмети.
Цікаві творчі завдання підсилюють прагнення учнів-читачів проникнути у творчу лабораторію письменника, концентрують увагу на сюжеті, стилі твору, його композиції, образах, учать школярів уважно читати, що надалі, безумовно, допоможе їм в осмисленні та аналізі цілого кола літературних проблем.
Уроки позакласного читання сприяють розширенню читацького кругозору школярів, що корисно в будь-якому разі. Чим більше читають школярі, тим більше шансів, що вони зможуть знайти своє в літературі.
Формування учня-читача – складне завдання. Читацькі інтереси залежать і від ставлення до книжки в сім'ї, від віку читача й рівня його літературного розвитку, від книжок, якими він цікавиться, від однолітків і друзів. Але провідна роль належить учителеві-словесникові й уроку літератури.
«Урок позакласного читання як чинник формування читацької компетентності здобувачів освіти» - така тема засідання школи професійної майстерності вчителів української мови і літератури, яке проходило в Надвірнянській ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2.
Наталя Богданівна Іроденко уміє зацікавити сучасних дітей твором, який відповідає їхнім уподобанням. На цей раз були «Часодії. Часовий ключ» івано-франківської письменниці Наталії Щерби. Прочитали усі п'ятикласники (400 сторінок!!!), дехто з них уже й наступні томи осилює. А все тому, що вони знають: їх очікує захоплива подорож у таємниці життя героїв.
А рухатимуться до вершини за квестовою картою і тільки за годинниковою стрілкою (бліц-вікторина, групування за сумою монет-ефларів, розгадування часолистів, розшифрування часових стріл, завдання від могутнього часівника Повітряного замку Астаріуса (філософські й моральні проблеми), кросворди від повелительки лютів, допомога Білої Королеви (портретні описи героїв), давній Дух Астрагор зупиняє час (композиційні частини твору), у Лазуровій залі, Часове Коло переможців квесту-подорожі).
До речі, учні звернули увагу на те, що в найкращій, Лазуровій, залі міститься не що інше, а БІБЛІОТЕКА(!!!), джерело великої життєвої сили, де оживають речі й предмети.
Цікаві творчі завдання підсилюють прагнення учнів-читачів проникнути у творчу лабораторію письменника, концентрують увагу на сюжеті, стилі твору, його композиції, образах, учать школярів уважно читати, що надалі, безумовно, допоможе їм в осмисленні та аналізі цілого кола літературних проблем.
Уроки позакласного читання сприяють розширенню читацького кругозору школярів, що корисно в будь-якому разі. Чим більше читають школярі, тим більше шансів, що вони зможуть знайти своє в літературі.