Воскресну нині! Ради їх,
Людей закованих моїх
Убогих, нищих… Возвеличу,
Малих отих рабів німих!
Я на сторожі коло їх
Поставлю слово. Т. Шевченко
Завдання для учнів
Ø Прочитайте висловлювання. Визначте стиль мовлення та його ознаки. Усно продовжте виступ Марка Черемшини, не порушуючи стилю.
(1)Найгеніальніший син України, апостол правди і науки,
який до старого плуга викував новий леміш та чересло і в тяжких упругах зорав свій переліг, а на перелозі посіяв свої щирі сльози, з яких виросте народна свідомість, виросте віра в краще майбутнє і бажання боротьби за те майбутнє, за свої права, за знехтувані права народу, бо вірив наш геній
Шевченко, що щастя прийде і встане правда! (2) Встане воля!
Марко Черемшина
Ø Поміркуйте, чи можна цей фрагмент вважати складним
синтаксичним цілим. Визначте вид першого речення:
а) складнопідрядне з кількома підрядними;
б)складне зі сполучниковим підрядним і безсполучниковим зв’язком;
в) складне з підрядним та сурядним зв’язком;
г) складне з сурядним, підрядним та безсполучниковим зв’язком.
Ø Перше речення має частин:
а) п’ять; б) шість; в) сім; г) вісім: ґ) дев’ять.
Ø Випишіть слова, у яких відбувається уподібнення приголосних або за дзвінкістю-глухістю, або за твердістю-м’якістю. Запишіть фонетичною транскрипцією, поясніть правила написання.
Ø Вичленуйте прикметники, від якісних утворіть ступеневі форми.
Ø Поясніть значення підкреслених слів, при потребі скористайтеся тлумачним словником. Запишіть ці іменники в родовому, давальному та орудному відмінках однини та множини, виділіть закінчення.
Немає коментарів:
Дописати коментар