Урок після уроків

                                                                                                             


Він бути нам рабами не дає (Іван Драч)
Урок після уроків – відкритий роздум-полілог
Заняття в 10-11 класах

Мета: розкрити велич постаті Кобзаря,спонукати школярів свідомо досліджувати життєвий і творчий шлях  великого сина України та його внесок у духовну скарбницю народу й світовий мистецький поступ, роль Шевченка в українському державотворенні; розвивати  в учнів критичне мислення; виховувати внутрішню потребу бути гідними синами й дочками України-матері; формувати активну життєву позицію.

Обладнання: портрет Т. Шевченка, обрамлений вишиваним рушником; виставка „Кобзарів” різних років видання та літературної шевченкіани; твори поета у вишитті; аудіозаписи пісень на слова Шевченка; презентації „Шевченко-художник”,   „Пам’ятники Шевченкові у світі”, „Кобзар” в ілюстраціях сучасних художників” (наприклад, Миколи  Стороженка та Василя  Лопати); репродукції картин Т.Шевченка „Богданові руїни в Суботові”, „Чигирин з суботівського шляху”, „Богданова церква в Суботові”; слайди або плакати з висловлюваннями, необхідними для роботи; плакат-реклама „Спадщина Кобзаря” (для цього можна використати матеріал„Бібліотечки„Дивослова”, 2010, № 1, с. 42); перед кожним учнем „Кобзар”.

Примітка:плакати-релізи з висловлюваннями про Шевченка розмістити в  різних, але зручних для учнів місцях класу (різні місця символізують різні погляди), щоб можна було використовувати їх у роботі протягом уроку, частину відгуків-цитат (на вибір учителя) можна роздрукувати на аркушах і подати на кожну парту ( додаток ).
Урок проводиться з учнями, які вже раніше вивчали творчість Т. Шевченка; розрахований на 90 хвилин (спарений), якщо в учителя нема такої можливості, то частину матеріалу можна використати для іншого заняття.

                                           Народ возвести в націю – не в расу
                                           Огненним словом велетень хотів.
                               М. Побелян

Проблемні питання
§   Чи є Шевченко знаковою постаттю для України й українців? Чому?
§   Чи потрібний українцям канонізований образ Т. Шевченка? Чому?
Перебіг уроку

І. Емоційно-мотиваційний етап.
 Ø   Усмішка-настрій-побажання.
Ø   Інтрига-реакція (учитель пропонує учням цитату і просить швидко зреагувати на неї).
„Про Шевченка треба нині не на святах промовляти, а кричати на вуличних перехрестях. ... Докладніше....
Примітка: ця розробка Марії Візінської вміщена в журналі Дивослово (2014, № 5)

Немає коментарів:

Дописати коментар