понеділок, 13 червня 2022 р.

ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ


Чому формувальне оцінювання важливіше за бальне?

(Оцінювання в 5 класі НУШ: як воно може стати інструментом навчання та підвищення мотивації)

Оцінювання у 5 класі НУШ: рубрики


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

№ 289 від 01 квітня 2022 року              

Про затвердження методичних 

рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень 

учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти

   Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту», Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 898, та з метою організації оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, НАКАЗУЮ:

1. Затвердити методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, що додаються.

        Ці рекомендації розроблено для учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти. 

         Згідно із Законом України «Про повну загальну середню освіту» кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів, що проводяться закладом, є формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне. За вибором закладу оцінювання може здійснюватися за системою оцінювання, визначеною законодавством, або за власною шкалою. За умови використання власної шкали заклад має визначити правила переведення загальної оцінки результатів навчання семестрового та річного оцінювання до системи, визначеної законодавством, для виставлення у Свідоцтві досягнень. Семестрове та підсумкове (річне) оцінювання результатів навчання здійснюють за 12-бальною системою (шкалою), а його результати позначають цифрами від 1 до 12. За рішенням педагогічної ради (за потреби) заклад освіти може визначити адаптаційний період, упродовж якого не здійснюється поточне та тематичне оцінювання... 

    ДОКЛАДНІШЕ ТУТ   + ТУТ  ТУТ + ТУТ

+ !ТУТ

!!!ЯК ОЦІНЮВАТИ + ТУТ

Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти.

Позитивне оцінювання та самооцінювання


Як оцінювати без оцінок

!ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ В БАЗОВІЙ ТА ПРОФІЛЬНІЙ ШКОЛІ


Що таке формувальне оцінювання

ВІДПОВІДІ НА ПОШИРЕНІ ЗАПИТАННЯ (1-4 класи)


6-11 класи ОЦІНЮВАННЯ (за попереднім стандартом)



Техніки самооцінювання


цифрові інструменти формувального оцінювання


ДОРОЖНЯ КАРТА

вчителя мовно-літературної галузі:

інструментарії оцінювання

(для 5 та 6–11 класів

закладів загальної середньої освіти)

від Тетяни Гнаткович, Олени Котусенко, Оксани Опачко

Фрази для вербального оцінювання


Воркшоп від канадської вчительки


6-11 класи ОЦІНЮВАННЯ (за попереднім стандартом)


Онлайн-ресурс для формувального оцінювання: Goformative.com | ОНЛАЙН-КУРС БЕРИ Й РОБИ






Зміни в навчанні – зміни в оцінюванні: 5 клас НУШ. Лекція Інни Большакової


Вебінар від Школи освітнього менеджменту



ЗІ сторінки Григорія Громка

Щодо "щоденників педагогічних спостережень" для 5-их класів НУШ

  1. Пам'ятайте, що ви працюєте вже не в молодшій школі, де поточних оцінок немає.
  2. Щодо оцінювання в 5-их класах НУШ актуальним є наказ №289 від 1.04.2022 року.
  3. Є чотири групи загальних результатів навчання:
    1. Працює з інформацією, даними, моделями
    2. Створює інформаційні продукти
    3. Працює в цифровому середовищі
    4. Безпечно та відповідально використовує інформаційні технології
  4. Загальні результати навчання оцінюються рівнево (В,Д,С,П) за підсумками семестрової "контрольної" роботи. (так, можна і протягом семестру, якщо 0,5-1 год/тиждень, але це має бути рівнева "контрольна" робота )
  5. "Щоденник педагогічних спостережень" для вчителя-предметника - класний журнал з поточними оцінками 1-12
  6. "Щоденник педагогічних спостережень" протягом року веде КЛАСНИЙ КЕРІВНИК, і використовується він для заповнення першої сторінки Свідоцтва досягнень учня ("Характеристика навчальної діяльності"), спостерігається таке:
    виявляє інтерес до навчання;
    - виявляє розуміння прочитаного;
    - висловлює власну думку;
    - критично та системно мислить;
    - логічно обґрунтовує власну позицію;
    - діє творчо;
    - виявляє ініціативу в процесі навчання;
    - конструктивно керує емоціями;
    - оцінює ризики;
    - самостійно приймає рішення;
    - розв’язує проблеми;
    - співпрацює з іншими.
П.С. Не створюйте для себе проблем, там де їх немає - ретельно читайте нормативні документи
iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/4XgMOHiWnZ0" title="YouTube video player" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen>

Немає коментарів:

Дописати коментар