пʼятницю, 2 березня 2018 р.

Читацький театр

        Журнал «На Урок» пропонує ще один прийом критичного мислення

    На уроці, де використовується методика «Читацький театр», групам школярів видаються окремі текстові фрагменти, для демонстрації одноліткам. На відміну від типової інсценізації п’єси, ця вправа вимагає розігрування міні-вистави у довільному форматі. На основі поданого матеріалу демонструється конфлікт, розкривається тема чи передається певне повідомлення. Учні самі обирають, на чому зробити акценти. Такий тип роботи доцільно використовувати у процесі вивчення нової теми, на позакласних заходах та тематичних зустрічах, присвячених певним подіям.
     Якщо ви обрали варіант вивчення нової теми, то заздалегідь підготуйте декілька фрагментів з історичних документів, літературних текстів, підручників. Найчастіше прийом використовується на уроках гуманітарного циклу, проте обмежень не існує.

Перш ніж продемонструвати поетапну схему реалізації прийому, наведемо приклад роботи, яка була проведена з учнями 11 класу в процесі вивчення «Марусі Чурай» Ліни Костенко.
У класі було 20 учнів. Вдалося об’єднати 3 груп по 6-7 учнів. Це був другий урок з вивчення теми. На жаль, провести всю вправу на одному уроці досить складно, тому обрані фрагменти тексту твору було роздано на попередньому уроці. Кожен уривок займав близько 1 сторінки А4:
1. Фрагмент суду
Учні обрали для себе ролі глядачів суду, коментуючи події, слова судді, Марусі та інших. Діти проговорювали не діалоги роману, а аналізували все сказане, озвучуючи перед класом. Докладніше читаймо тут


Немає коментарів:

Дописати коментар