5 варіантів на відповідність
(60 завдань + подарунок!)
Електронний формат (word).
Відповіді є!
Зразки
5. З’ясуйте синтаксичну роль інфінітива
Член речення | Приклад |
1 підмет | А Радість бачити й розуміти – то найкращий дар природи. |
2 присудок | Б Ми в світ прийшли успадкувати славу, діла і думи, й чесні мозолі... |
3 означення | В Вчить мене Тарас вростати в землю жилавим корінням. |
4 додаток | Г Боротись з серцем – теж відвага. |
| Д Спинитися – вмерти з одчаю й знемоги. |
2. Увідповідніть член речення чи його компонент з виділеним у реченні прикладом
Член речення | Приклад |
1 підмет | А Він в Кос-Аралі в руки камінь брав, і розквітав той камінь з його болю. |
2 присудок | Б До нас прийшов лелека з косою на плечі, води напився з глека та й сів на спориші. |
3 означення | В Козак і хлоп, челядник і монах почули крик пророчих півнів третіх. |
4 додаток | Г І щерблене перо, неначе шпага, гнеться. |
| Д Ніхто не стане дорікати глухим, що вони не Бетховени. |
7. З’ясуйте синтаксичну роль виділених слів (цифра позначає наступне слово).
Вся земля випромінює (1)благодатну снагу, (2)що помагає (3)рости не тільки траві, квітам, (4)деревам, а й мріям людським (Є.Гуцало).
А підмет чи його компонент
Б присудок чи його компонент
В означення
Г додаток
Д обставина
Докладніше тут: https://mariyavizinska.blogspot.com/2020/11/blog-post_81.html
А ще:
Готуймося до ЗНО! Синтаксична синонімія! Подібність синтаксичного значення фрагментів простих і складних речень!!!
✔Подібність синтаксичного значення фрагментів простих і складних речень: завдання на відповідність
11. Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень. Логіку такого поєднання показано на схемі.
Просте речення | Складне речення |
1 Для здійснення мрії потрібен перший крок. | А Люди, які взяли курс на успіх, мислять у довгостроковій перспективі. |
2 Завдяки внутрішній мотивації ви отримуєте більше насолоди від процесу досягнення мети. | Б Якщо постійно відчувати необхідність у натхненні, навряд чи вдасться досягти успіху. |
3 Постійно аналізуйте свій прогрес на шляху до мети. | В Потреба почуватися добре, щоб братися за справу, свідчить про ваше ставлення до труднощів. |
4 У будь-якій ситуації вам є сенс відповісти на новий виклик. | Г Неважливо, звідки ви стартували, важливо, куди ви прямуєте. |
| Д Довіртеся внутрішній мотивації, оскільки вона запалює найяскравіший вогонь у вашій душі. |
1. Відокремленою обставиною можна замінити підрядну частину в реченні
А Як зобов’язався словом, закріпи ділом.
Б Котрий кінь везе, того й поганяють.
В Поганий той птах, що своє гніздо паскудить.
Г Щоб виховати янгола, потрібне диявольське терпіння.
3. Відокремленим означенням можна замінити підрядну частину в реченні
А Бувають душі – наче пні, що пишуть стежку почерком гадюки.
Б У житті тільки той народ бере перемогу, який має найкращу школу.
В Вершин інтелекту досягають думки, які народжуються в найпотаємніших глибинах душі.
Г Усе мерехтить від щедрої роси, у якій сивим цвітом цвіте сонце.
1. Синонімічним до простого речення «Для виховання янгола потрібне диявольське терпіння» є складне речення
А Диявольське терпіння потрібне, бо інакше не виховаєш янгола.
Б Якщо хочеш виховати янгола, маєш мати диявольське терпіння.
В Щоб виховати янгола, потрібне диявольське терпіння.
Г Через те що хочеш виховати янгола, мусиш мати диявольське терпіння.
Д Необхідне диявольське терпіння, адже виховати треба янгола.
15.Синонімічним до речення «Пам’ять могла б убити нас, коли б не мала рятівної властивості забувати» є
А Пам’ять нас не убиває, бо має рятівну властивість забувати.
Б Якщо б пам’ять не мала рятівної властивості забувати, вона могла б убити нас.
В Щоб убити нас, пам’ять має позбутися рятівної властивості забувати.
Г Аби не вбити нас, пам’ять користується рятівною властивістю забувати.
Д Оскільки пам’ять має рятівну властивість забувати, вона не може вбити нас.
Немає коментарів:
Дописати коментар